Po całkowitym wykorzenieniu cywilizacji szarańczy, a także zniszczeniu nieobliczalnej liczby zombie, eksperymentów i chrząszczy, notoryczny piechur zaczyna szukać wroga innego rzędu i nie zawaha się przysiąc wierność kolonialnemu korpusowi Piechoty Morskiej Zjednoczonych Ameryk, dowiedziawszy się o działalności ksenomorfów w jednym z obiektów niesławnego studia Friv2Online. Yutani."Dzielimy się wrażeniami z Aliens: Fireteam Elite, nowej strzelanki kooperacyjnej osadzonej we wszechświecie Aliens.
Punktem wyjścia dla deep space jest edytor postaci. Gracze montują osobistego marine z dziesiątek twarzy, brody i fryzur. Wybierają płeć, kolor skóry i oczu, a nawet głos, którym przyszły żołnierz spodoba się swoim kolegom, znajdując się w natarczywym uścisku ksenomorfa.
Znajdziesz się w roku 2202 na pokładzie UAS Endeavour, ogromnego statku szturmowego klasy Tianjin, trzykrotnie większego i potężniejszego niż Sulaco ( Aliens movie ) Sephora (Aliens: Colonial Marines) Aliens versus Predator) i innych statków kosmicznych klasy Conestoga.
Załoga Endeavour składa się z sześciu oficerów, kilkudziesięciu młodszych pracowników kosmicznych, a także prawie tysiąca zawodowych marines i dwóch tuzinów syntetyków. Oczywiście nie jak biskup Lance ' a Henriksena czy Walter z filmu Ridleya Scotta, ale białooki i łysy androidy Sigsona, którzy w Alien: Isolation byli przerażający nie gorzej niż ksenomorf.
Na pokładzie znajduje się również humanoidalny batalion synth Esther, który pełni funkcje sanitariusza, psychologa, specjalisty od walki elektronicznej i monitoruje stan statku, gdy załoga znajduje się w kriokapsułkach. Będzie aktywnie uczestniczyć w rozszyfrowywaniu danych zebranych przez Marines, a czasem zapewni wsparcie informacyjne podczas lądowań.
Ledwie doszedł do siebie po zawieszonej animacji, nasz bohater udaje się na odprawę, na której gracz poznaje głównych bohaterów Fireteam Elite: Komandor Olivię Shipp i sierżanta sztabowego Herrerę, którzy staną się naszą Kosmiczną latarnią w zimnych ciemnościach korytarzy stacji.
Kiedy spaliśmy, nasz statek otrzymał sygnał o niebezpieczeństwie z zakładu kosmicznego Katanga, znajdującego się na orbicie Księżyca LV-895. Przedsięwzięcie już dotarło do systemu, a dowództwo przygotowuje zespół szybkiego reagowania, ponieważ wniosek został wysłany przez pracownika Weyland-Yutani, znanej korporacji, w której działalność Marines mogą teraz oficjalnie ingerować, zgodnie z Ustawą państwową o ochronie Kolonii.
Nawiasem mówiąc, specjalnie dla tych, którzy lubią pływać we wszechświecie kosmitów, amerykański pisarz Weston Ochs stworzył powieść Aliens: Infiltrator, która stała się oficjalnym prequelem Fireteam. Jego praca opisuje eksperymenty, które Weyland-Yutani przeprowadził na LV-895, a głównym bohaterem jest dr Timothy Hoynikker, ten sam nadawca sygnału SOS z Katangi.
Marines będą musieli przeniknąć terytorium rośliny, znaleźć i eskortować nieszczęsnego lekarza w bezpieczne miejsce. Problem polega na tym, że stacja jest wypełniona agresywnymi drapieżnikami wszystkich typów i rozmiarów. A jeden z nich, specjalny "pasiasty" ksenomorf, szczególnie uporczywie ściga Heunikkera.Kampania fabularna Elite Squad obejmuje cztery zadania, z których każde podzielone jest na kilka części. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek misji gracz może zapoznać się z tak zwanymi "opcjami taktycznymi". Są to codzienne i cotygodniowe zadania z nagrodami, które przyczyniają się do rozwoju Marine.
Ustawienia w oknie misji pozwolą Ci wybrać typ swatanie i wyłącz karty wyzwań. Jeśli nie zostanie to zrobione, każdy uczestnik sesji będzie mógł zaoferować jakiś mutator przed zejściem na ląd, komplikując misję w zamian za dodatkowe bonusy za jej ukończenie. Sam system wybierze jeden z nich, a po zakończeniu Mapa testowa zostanie zniszczona.
Nowe mutatory o różnych poziomach jakości spadają z pudełek, dzienników i są kupowane w zestawach od sprzedawcy. Kiedy misja ze stałym Rojem pojawi się z kartą" marines poruszają się o 20% wolniej "lub misja z dużą liczbą dużych osób idzie z modyfikatorem" wszyscy obcy żołnierze zostaną zastąpieni przez pretorianów", staje się to bardzo interesujące.
Każda misja ma przypisaną zalecaną ocenę walki morskiej, której wymagania różnią się w zależności od poziomu trudności. W sumie jest pięć (poziomów): od łatwych, w których sojuszników można podnosić nieskończoną liczbę razy, a boty są bardzo skuteczne w walce, po najtrudniejsze z ciągłym brakiem amunicji, strzelają do przyjaznych i niezwykle niebezpiecznych przeciwników.
Na pokładzie Endeavour gracz może zajrzeć do lobby postaci i zmienić zestaw broni. Są wyposażone w zestaw broni, parę umiejętności aktywnych i jedną pasywną, a także "siatkę" na profity i modyfikacje. Nie każda klasa może pożyczyć kompletną broń z innego zestawu, ale broń ze sklepu jest dostępna dla każdej z nich.
Strzelcy polegają na materiałach wybuchowych i wzmacniaczach szybkostrzelności, Demomany są wyposażone w ciężką broń i mini-wyrzutnię rakiet, technicy używają wieżyczek i pułapek, falangi trzymają cios pod tarczami i kontrolują Rój, a medycy używają stymulantów bojowych i stacji leczniczych.
Obecny w holu i trochę miejsca na personalizację. Możesz wrócić do edytora i dostosować wygląd marine, a także dostosować wygląd zbroi, hełmów i wybranych emotikonów. Do broni palnej wykonali także "skórki" i naklejki. Cała ta dobroć czasami wypada z pudełek na poziomach, a także jest sprzedawana jako kosmetyczne DLC.
Wykonując zadania, doskonalisz swoje umiejętności za pomocą wybranej broni. Każdy poziom (do czterech ulepszeń) Pistolet otrzymuje profit, który zwiększa jego ocenę bojową, a także celność, zasięg, obrażenia lub coś innego. Klasa również się zmienia, otwierając więcej opcji konfiguracji "siatki".
Jest reprezentowany przez schemat, wzdłuż którego krawędzi znajdują się Twoje umiejętności, a pośrodku są wolne miejsca do wypełniania profitami i modyfikatorami. Niektórzy dają bonusy do twojego zestawu, inni są przywiązani do umiejętności, aby je ulepszyć, a inni ogólnie zmieniają te umiejętności. Na przykład strzelec może zastąpić granat odłamkowy bombą zapalającą lub materiałem wybuchowym detonatorem.
Dodatkowe wyposażenie jest sprzedawane w sklepie sierżanta sztabowego Paka. W grze są dwie waluty: kredyty i wpływy. Te ostatnie są potrzebne do zakupu kosmetyków i kart mutatorów, a te pierwsze są potrzebne do zakupu materiałów eksploatacyjnych, dodatkowych profitów i oczywiście broni. "Cóż, gdzie do cholery jest miotacz ognia?"Pytasz. Sierżant Park też to ma.Kamera w grze jest trzymana za postacią i siada na jego ramieniu podczas celowania. Marine może biegać i unikać niebezpieczeństwa, tocząc się kosztem wytrzymałości, a także ukrywać się i strzelać zza nich. W przypadku normalnych kosmitów ta taktyka nie jest zbyt skuteczna, ale nie są jedynymi przeciwnikami w grze friv.
Ksenomorfy tutaj są szybkie i nagłe. Czołgają się po ścianach i sufitach, wyskakują z szybów wentylacyjnych i tuneli, urządzają zasadzki lub biorą bezpośrednie numery, próbują uniknąć celowników i wpadają pod grad kul. Ktoś na śmierć, rozlewając kałuże kwasu żrącego, ktoś podskakuje i pędzi z piskiem.
Biegacze polują w paczkach, Drony atakują z ukrycia, łowcy obcych czekają w otworach, a żołnierze są wyjątkowo odporni na uszkodzenia. Pojawiły się również nowe gatunki. Na przykład ksenomorfy plujące kwasem lub osobniki, które eksplodują po śmierci.
W szczególnie gorących miejscach gra umieszcza pudełka z amunicją, Losowe Materiały eksploatacyjne i apteczki - po jednym dla każdego Marine. W przeciwieństwie do Left 4 Dead, sami piechurzy rzadko komunikują się ze sobą, zamiast tego Sierżant sztabowy Herrera informuje o sytuacji.
Dobra grafika, ładne efekty strzelania, ognia i eksplozji, klimatyczna sceneria, przekonujące modele i animacje kosmitów doskonale uzupełnia ścieżka dźwiękowa, realizowana w najlepszych tradycjach serii.
W chwilach szczególnego zagrożenia, gdy karabiny maszynowe jego towarzyszy już się nie zatrzymują, radar wychodzi poza skalę od liczby obiektów, Herrera krzyczy coś gniewnie przez radio, a gdzieś z głębi tuneli słychać ryk zbliżającego się Pretorianina, muzyka w tle zmienia się z niepokojącej w panikę, bardzo dobrze dobrana kompozycja dla każdej z sytuacji.
Projekt nie jest pozbawiony wad. Modele obcych są od czasu do czasu glitched, syntetyczne boty są czasami bardzo głupie, w ogóle nie ma animacji twarzy, ale główny problem leży w systemie wyboru gracza.
Jest tu wiele zadań, każdy ma pięć poziomów trudności. Szansa, że za pięćdziesiąt sekund oczekiwania jakiś gracz również stanie w kolejce do misji o podobnych parametrach, jest niska, dlatego często trzeba zadowolić się towarzystwem syntezatorów.
Warto byłoby stworzyć osobną kolejkę do losowego zadania z wyborem trudności lub dać możliwość dołączenia do bieżącej misji, zastąpienia bota swoją postacią, a na koniec zorganizować czat głosowy lub tekstowy. Taka organizacja losów nie jest dla mnie jasna. Co więcej, istnieje wystarczająco dużo przykładów pomyślnie wdrożonych swatanie w tym gatunku.
Gry Alien video friv, a także seria filmów w ostatnim czasie, miały dość trudne czasy, ale Fireteam Elite wykonuje całkiem niezłą robotę. Twórcy dali z siebie wszystko, zorganizowali doskonałą strzelnicę, ciekawy system klasowy, osiągnęli dobrą grywalność i stanęli przed poważnymi wyzwaniami dla marines.
Aliens: Fireteam Elite z pewnością przypadnie do gustu zarówno fanom kooperacyjnych strzelanek, jak i fanom wszechświata (zwłaszcza po smutnych Colonial Marines). Pamiętaj jednak, że najlepiej włamać się do projektu w zespole trzech przyjaciół - chłopaki z Sigson oczywiście próbują, ale na pewno nie dadzą ci ostatniej apteczki.